Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6096141609   L'avaluació i el treball competencial
2021-2022   Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària
  
   31/1/2022 - 30/3/2022 (30 hores) de 17:00h a 19:00h
   ESC Espiga
   Partida Bovà, 14 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Segrià
  
  
  
Inscripció   07/01/2022 - 18/01/2022
  
Descripció i   Metodologia:   Formació interna de centre per fer un replantejament de l'avaluació de d'una perspectiva competencial procurant la participació dels infants.
  
Objectius   1. Avaluar per competències a l'aula de primària.

2. Avaluar per capacitats a l'aula d'educació infantil.

3. Enriquir eines d'avaluació de l'aprenentatge a l'aula.

4. Dissenyar eines diverses per a l'avaluació dels aprenentatges.

5. Avaluar estàndars i competències a l'aula.

6. Reflexionar sobre els criteris de qualificació vinculats a les eines.
  
Continguts   1. Inclusió de la cultura avaluativa en el procés d'aprenentatge: què , qui i com avaluar.
2. Disseny d'eines diverses d'avaluació competencial
3. Conscienciació de l'autoavaluació i coavaluació de l'aprenentatge.
4. Vinculació dels criteris, estàndards i desenvolupaments competencials i eines d'avaluació específiques.
5. Sistematització de l'avaluació.
6. Reflexió dels informes de qualificacions.

Fase d’autodiagnosi:
- Analitzar el procés d’avaluació dut a terme actualment al centre (on som, com avaluem, què canviem) en cada àmbit i dimensió.
- Punts forts i punts febles del procés d’avaluació a l’Escola.
- Establir el punt de partida

Fase de planificació:
- Consensuar significats en relació al procés d’avaluació competencial i per capacitats.
- Acordar el/s punt/punts clau per iniciar el treball. Què cal mantenir, què cal modificar i què cal implementar.

Fase de construcció i experimentació:
- Analitzar i reflexionar sobre la pròpia pràctica avaluativa a l’aula.
- Seleccionar activitats i accions a dur a terme per implementar l’avaluació al servei de l’aprenentatge.
- Confeccionar, compartir i implementar activitats, dinàmiques i instruments d’avaluació que afavoreixin la regulació dels aprenentatges amb companys i alumnat.

Fase d’avaluació:
- Avaluar el procés i els resultats de la posada en pràctica dels instruments.
- Valorar quins aspectes s’han de consolidar i quins hem de millorar.
- Establir propostes de futur pels següents cursos.

  
Formador/a   M. Carme Jiménez, Joan Gibert, Alba Cabiscol, Sònia Martínez, Gemma Iglesias (Equip Coordinació)
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu amb el disseny i desenvolupament de l'activitat formativa.

- Aprofitament de la transferència immediata a la pràctica docent dels continguts relacionats de l'activitat formativa.

- Definició de les línies de treball a seguir per a l'aplicació de la formació a la pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.

- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
  
Persones  destinatàries   Activitat dirigida a l'equip de mestres de l'ESC Espiga.
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   31/01/2022   1700   1930 
 Sessió 2   dimecres   02/02/2022   1700   1900 
 Sessió 3   dimecres   09/02/2022   1700   1930 
 Sessió 4   dimecres   23/02/2022   1700   1900 
 Sessió 5   dijous   03/03/2022   1700   1930 
 Sessió 6   dimecres   09/03/2022   1700   1900 
 Sessió 7   dimecres   23/03/2022   1700   1900 
 Sessió 8   dimecres   30/03/2022   1700   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent