6096141609 |
L'avaluació i el treball competencial |
2021-2022 |
Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
31/1/2022 - 30/3/2022 (30 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
ESC Espiga |
|
Partida Bovà, 14 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
07/01/2022 - 18/01/2022 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació interna de centre per fer un replantejament de l'avaluació de d'una perspectiva competencial procurant la participació dels infants.
|
| |
Objectius |
1. Avaluar per competències a l'aula de primària.
2. Avaluar per capacitats a l'aula d'educació infantil.
3. Enriquir eines d'avaluació de l'aprenentatge a l'aula.
4. Dissenyar eines diverses per a l'avaluació dels aprenentatges.
5. Avaluar estàndars i competències a l'aula.
6. Reflexionar sobre els criteris de qualificació vinculats a les eines.
|
| |
Continguts |
1. Inclusió de la cultura avaluativa en el procés d'aprenentatge: què , qui i com avaluar.
2. Disseny d'eines diverses d'avaluació competencial
3. Conscienciació de l'autoavaluació i coavaluació de l'aprenentatge.
4. Vinculació dels criteris, estàndards i desenvolupaments competencials i eines d'avaluació específiques.
5. Sistematització de l'avaluació.
6. Reflexió dels informes de qualificacions.
Fase d’autodiagnosi:
- Analitzar el procés d’avaluació dut a terme actualment al centre (on som, com avaluem, què canviem) en cada àmbit i dimensió.
- Punts forts i punts febles del procés d’avaluació a l’Escola.
- Establir el punt de partida
Fase de planificació:
- Consensuar significats en relació al procés d’avaluació competencial i per capacitats.
- Acordar el/s punt/punts clau per iniciar el treball. Què cal mantenir, què cal modificar i què cal implementar.
Fase de construcció i experimentació:
- Analitzar i reflexionar sobre la pròpia pràctica avaluativa a l’aula.
- Seleccionar activitats i accions a dur a terme per implementar l’avaluació al servei de l’aprenentatge.
- Confeccionar, compartir i implementar activitats, dinàmiques i instruments d’avaluació que afavoreixin la regulació dels aprenentatges amb companys i alumnat.
Fase d’avaluació:
- Avaluar el procés i els resultats de la posada en pràctica dels instruments.
- Valorar quins aspectes s’han de consolidar i quins hem de millorar.
- Establir propostes de futur pels següents cursos.
|
| |
Formador/a |
M. Carme Jiménez, Joan Gibert, Alba Cabiscol, Sònia Martínez, Gemma Iglesias (Equip Coordinació)
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu amb el disseny i desenvolupament de l'activitat formativa.
- Aprofitament de la transferència immediata a la pràctica docent dels continguts relacionats de l'activitat formativa.
- Definició de les línies de treball a seguir per a l'aplicació de la formació a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
Persones destinatàries |
Activitat dirigida a l'equip de mestres de l'ESC Espiga.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
31/01/2022 |
1700 |
1930 |
Sessió 2 |
dimecres |
02/02/2022 |
1700 |
1900 |
Sessió 3 |
dimecres |
09/02/2022 |
1700 |
1930 |
Sessió 4 |
dimecres |
23/02/2022 |
1700 |
1900 |
Sessió 5 |
dijous |
03/03/2022 |
1700 |
1930 |
Sessió 6 |
dimecres |
09/03/2022 |
1700 |
1900 |
Sessió 7 |
dimecres |
23/03/2022 |
1700 |
1900 |
Sessió 8 |
dimecres |
30/03/2022 |
1700 |
1930 |
|
| |